Kiedy musisz koniecznie zatrudnić specjalistę SEO?

Czy naprawdę potrzebujesz zatrudnić specjalistę SEO? Jeśli dzieje się którakolwiek z tych 5 rzeczy, nie chcesz robić tego sam. Jest wielu właścicieli firm i generalistów marketingu cyfrowego, którzy mogą poradzić sobie z codziennym zarządzaniem własnym SEO. Nawet na poziomie firmy możesz mieć programistów stron internetowych, twórców treści i inne osoby zajmujące się zadaniami, które wspierają Twój program SEO.

 

Istnieją jednak sytuacje, które bezwzględnie wymagają rozwiązania przez doświadczonego specjalistę SEO. Próba samodzielnego rozwiązania głównych problemów może spowodować nadmierną frustrację i utratę dochodów. Skąd wiesz, kiedy sytuacja wymaga interwencji doświadczonego profesjonalisty? Oto pięć razy, kiedy bezwzględnie powinieneś zatrudnić SEO.

 

1. Wyszukiwarka Google nie indeksuje Twojej witryny ani stron

Rozwiązywanie problemów z brakiem Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google najlepiej rozwiązać profesjonalista. Doświadczony SEO nie będzie tracił czasu i będzie wiedział, czego szukać. Może to być proste przeoczenie, które uniemożliwia Google indeksowanie Twojej witryny lub bardziej złożony problem ze strukturą witryny lub parametrami adresu URL. Możliwe, że Twoja treść jest plagiatowana lub Google uważa, że ​​jest zbyt podobna do innej strony w Twojej witrynie. Istnieje wiele różnych powodów, a specjalista SEO może pomóc w rozwiązaniu problemu i zaindeksowaniu witryny i jej widoczności w Google.

 

2. Podczas migracji witryny lub przeprojektowania

Za każdym razem, gdy wprowadzane są poważne zmiany w domenie witryny, platformie CMS, układzie projektu, nawigacji, strukturze adresów URL itp., wiąże się to z ryzykiem. Ślepe oddanie swojej witryny w ręce świetnego projektanta stron internetowych nie jest dobrym pomysłem. Jako właściciel firmy powinieneś zrozumieć, w jaki sposób zmiany wprowadzone w Twojej witrynie mogą wpłynąć na ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

jak zatrudnić specjalistę SEO

Będziesz chciał skonsultować się z ekspertem SEO, który zajmuje się migracją witryn , aby uzyskać pełny podział różnych potrzeb i wymagań technicznych. SEO może pomóc w stworzeniu planu zmniejszenia ryzyka, pomocy w zarządzaniu migracją i obserwowaniu anomalii ruchu po migracji.

 

3. Kiedy ruch organiczny spada

Jeśli zauważysz, że ruch w Twojej wyszukiwarce Google maleje, czy wiesz, co zrobić? Spadki ruchu w witrynie mogą mieć wiele przyczyn, a większość z nich można odwrócić. Jak to naprawić nie zawsze jest proste, dlatego dobrym pomysłem jest zatrudnienie konsultanta SEO. Może to być usterka raportowania lub trendy sezonowe, zmiana algorytmiczna wpływająca na witrynę na poziomie strony lub problem techniczny, taki jak ręczne działanie wpływające na witrynę.

 

Profesjonalny SEO będzie w stanie przejrzeć trendy ruchu w wyszukiwarce i wykryć najbardziej prawdopodobną przyczynę utraty ruchu oraz wskazać jasną ścieżkę do skorygowania spadku.

 

4. Aby odwrócić działanie ręczne

Jeśli podejrzewasz, że spadki ruchu organicznego są spowodowane ręcznymi działaniami, pierwszym krokiem będzie wykrycie, jakiego rodzaju ręczne działania miały miejsce i których stron dotyczy. Przed przesłaniem do ponownego rozpatrzenia musisz rozwiązać wszystkie problemy na wszystkich stronach, których dotyczy problem. Ponowne rozpatrzenie wyjaśni dokładnie problemy z jakością w Twojej witrynie, wysiłki i kroki podjęte w celu ich naprawienia oraz udokumentuje wyniki Twoich wysiłków.

Musi dać Google pewność w dobrej wierze, że to się więcej nie powtórzy, skręciłeś za rogiem i nie będziesz dalej spamować internetu. Z każdym z nich należy obchodzić się ostrożnie i przez osobę z doświadczeniem w nawigowaniu po ręcznych działaniach.

 

5. Brak wyników ze strategii SEO

Być może pracujesz z młodszym SEO lub znaną agencją SEO i nie widzisz oczekiwanych lub potrzebnych wyników działań marketingowych w kanale organicznym. Być może Twoja strategia SEO zadziałała naprawdę dobrze i byłeś zbyt zajęty, aby poświęcić czas potrzebny na płynne działanie maszyny wiodącej.

 

Być może zajmujesz się SEO DIY i już się tym nie podoba. Niezależnie od powodu, jeśli nie jesteś zadowolony ze swojej obecnej strategii organicznej, czas zatrudnić SEO. Słuchaj swojej intuicji, uwolnij mentalną przestrzeń i kontynuuj zajmowanie się innymi aspektami swojego biznesu, które budzą radość.

 

Wybór specjalisty SEO

Pracuję w marketingu w wyszukiwarkach od ponad dziesięciu lat i przez ten czas widziałem, jak długoterminowi marketerzy dzielą się złymi radami, a nowicjusze naprawdę dobrymi. Widziałem ludzi szybko zdobywających popularność i znam kilku, którzy wolą latać pod radarem. Tak więc ta lista nie będzie zawierać lat praktyki ani żadnych odniesień do wskaźników popularności. Te sześć wskazówek pomoże Ci jednak wybrać SEO, które najlepiej odpowiada Twoim celom biznesowym.

 

1. Jasna komunikacja

Komunikacja jest numerem jeden. Musisz zrozumieć, co poleca Twoje SEO, w jaki sposób zostanie zaimplementowane i jak będą śledzone wyniki. Poproś o wyjaśnienia, jeśli coś jest niejasne. Ostatecznie to Twoja firma jest na linii, więc w Twoim najlepszym interesie jest dokładne poznanie, w jaki sposób marketer planuje Ci pomóc. Google ostrzega , że ​​oszukańcze lub wprowadzające w błąd taktyki, takie jak strony przejściowe lub domeny „jednorazowe”, mogą spowodować usunięcie Twojej witryny z indeksu Google.

Kiedy wiesz, że ktoś ma na uwadze twoje najlepsze interesy, odczuwasz pewien poziom komfortu i łatwości. Czerwone flagi pojawią się, gdy poczujesz się jak „tylko liczba” i szybko przejdziesz dalej bez żadnego wyjaśnienia.

 

2. Strategia jest zgodna z Twoimi celami biznesowymi

Przygotuj się na zapłacenie z góry za audyt SEO , aby strategia mogła być dostosowana do Twoich celów biznesowych. Zanim podpiszesz umowę lub zgodzisz się na współpracę z kimś, musisz upewnić się, że jego pomysł jest zgodny z Twoim pomysłem na Twój biznes. Chociaż prawdą jest, że marketerzy nie mogą obiecać ani w inny sposób zagwarantować wyników, mogą dostosować swoją strategię i cele do tego, co określasz jako wygraną.

 

Załóżmy na przykład, że zatrudniasz SEO, ponieważ potencjalni klienci, których obecnie generuje Twoja witryna, nie są dobrzy. Jeśli SEO, z którym rozmawiasz na czacie, przegląda Google Search Console, klika i mówi: „Hej, możesz zwiększyć ruch o 300%, przesuwając to słowo kluczowe z pozycji siódmej na trzecią!” – to nie jest dobry mecz. Nie chcesz zwiększać ruchu na stronach, które generują słabej jakości leady.

 

Jeśli SEO, z którym rozmawiasz, planuje zacząć od rozmowy z zespołem sprzedaży w celu określenia dobrej strategii słów kluczowych, teraz masz kogoś, kto słucha potrzeb Twojej firmy i pracuje, aby pomóc Ci osiągnąć cele.

3. Znajomość SEO

Istnieje wiele różnych specjalności w ramach ogólnego pojęcia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Na przykład, jeśli przeprowadzasz migrację witryny, będziesz szukał SEO z umiejętnościami technicznymi . Zważywszy, że jeśli miałeś dobrą pozycję w rankingu i masz ruch z utratą sensu, będziesz chciał, aby ktoś, kto dobrze rozumie strategię treści organicznych, odzyskał pozycję w rankingu słów kluczowych.

Być może Twoja witryna jest technicznie sprawna i masz treści, które dobrze konwertują, a teraz szukasz kogoś z umiejętnościami PR, aby zdobyć więcej linków zwrotnych. Podobnie jak podczas tworzenia aplikacji, programista musi być w stanie kodować w tym języku. Zatrudniony przez Ciebie SEO musi mieć wiedzę na temat rodzaju SEO, którego potrzebuje Twoja witryna.

4. Koszt usługi

Zanim zaczniesz szukać, ważne jest, aby określić budżet marketingowy, w przypadku którego nie możesz oczekiwać wyników w ciągu najbliższych sześciu do 12 miesięcy. Koszt usług SEO różni się znacznie w zależności od rodzaju usługi, dostawcy i planu. W 2022 pakiety SEO nie są tak powszechne, jak miesięczna opłata. W przypadku lokalnego SEO przedział cenowy wynosi od 300 do 1500 USD miesięcznie, podczas gdy krajowe lub międzynarodowe elementy ustalające wynoszą od 5000 USD do 10 000 USD miesięcznie. Stawki godzinowe dla konsultantów SEO wahają się od 75 do 1500 USD za godzinę.

5. Oczekiwania

Zatrudniając SEO, upewnij się, że masz pod kontrolą swoje oczekiwania. Badanie z 2017 roku śledziło pozycjonowanie słów kluczowych na 2 milionach stron w ciągu jednego roku. Po roku tylko 5,7% wszystkich przebadanych stron znalazło się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania dla co najmniej jednego słowa kluczowego. Udowodnienie, że SEO to gra długodystansowa.

 

Dotarcie do pierwszej strony zajęło „szczęśliwym stronom” od dwóch do sześciu miesięcy. Właściwie nie powinienem nazywać tych stron „szczęśliwymi”, ponieważ prawdopodobnie za kulisami był SEO.

 

6. Poproś o referencje

Nawet jeśli SEO dzieli się niesamowitymi wynikami w mediach społecznościowych, jest polecany przez znajomego lub ma świetne studia przypadków – poproś o referencje. Tak jak przy zatrudnianiu pracownika. Sprawdzając referencje, zadawaj pytania, aby dowiedzieć się, czy wskazówki SEO były pomocne i trwałe.

 

Cechą dobrego SEO jest umiejętność integracji procesów optymalizacyjnych z ogólnymi operacjami biznesowymi. Upewnij się, że specjalista SEO skupia się na długoterminowych wygranych, a nie tylko na szybkich poprawkach.

 

Pytania, które należy zadać przy zatrudnianiu SEO

Zatrudniając SEO pytania typu „Jak ulepszysz moją witrynę?” nie są pomocne, ponieważ mogą mieć inne pojęcie o tym, co oznacza „poprawa”, niż ty. Postaraj się sformułować pytania w sposób, który pozwoli lepiej zrozumieć, czy procesy są zgodne z celami biznesowymi. Oto siedem pytań , które należy zadać przy zatrudnianiu SEO:

  1. Czy możesz opowiedzieć historię sukcesu, w której rozwiązałeś problem podobny do mojego?
  2. Jak mierzysz sukces swojej kampanii SEO?
  3. Jak często będę otrzymywać aktualizacje i analizy kampanii?
  4. Jakie są najważniejsze techniki SEO?
  5. Jakie obszary (jeśli w ogóle) zlecasz na zewnątrz?
  6. Jakie są Twoje opłaty i warunki płatności?
  7. Co się dzieje, gdy się rozstajemy?

 

Końcowe przemyślenia

Wiele najlepszych praktyk SEO można wykonać we własnym zakresie, po opanowaniu podstawowych umiejętności i procesów SEO. Są jednak sytuacje, w których lepiej wynająć profesjonalnego SEO – jak migracja strony lub odwrócenie spadku ruchu organicznego. Podczas procesu rekrutacji pamiętaj, aby zadać pytania , które pomogą Ci znaleźć SEO zgodne z Twoimi celami marketingowymi.